Penerangan Blog

Blog ini adalah koleksi copy and paste fakta-fakta menarik daripada e-mail, majalah dan website.

Khamis, 3 Januari 2013

David Rocco

David Rocco merupakan seorang aktor dan produder dari Kanada. Antara siri televisyen popular yang dihasilkan dan dihoskan ialah David Rocco's Dolce Vita.

Siri tersebut telah ditayangkan di 120 buah negara seluruh dunia dan daripadanya diterbitkan buku masakan yang laris dijual sehingga memenangi anugerah Gourmand.

Turut menjadi penerbit bersama dan pengacar bagi siri kembara hibrid dan makanan Catalyst Entertainment bertajuk Avventura: Journey in Italian Cuisine.

Sering menjadi juri jemputan bagi program Iron Chef 2010 dan 2011.

Bekerjasama dengan chef selebriti, Gordon Ramsey dalam program Chef's Challenge For A Cure yang berjaya mengumpul dana berjumlah AS$1.2 juta (RM3.8 juta) bagi penyelidikan kanser payu dara dan ovari di Hospital Mount Sinai di Toronto.

Turut menjalin hubungan dengan Yayasan Jantung dan Strok Kanada serta Kerajaan Ontario dalam program yang bertujuan mengajar masyarakat bagaimana untuk memasak menggunakan prinsip kesihatan diet Mediterranean.

Pada awal tahun 2012, majalah HELLO Canada memaparkan David dalam isu Most Beautiful bersama aktor Ryan Gosling dan penyanyi Justin Bieber serta Shania Twain.

-Kosmo!

Tiada ulasan: