Penerangan Blog

Blog ini adalah koleksi copy and paste fakta-fakta menarik daripada e-mail, majalah dan website.

Rabu, 11 September 2013

Kegemaran Adolf Hitler

Adolf Hitler bersama Menteri Luar Jepun, Yosuke Matsuoka

Dikenali sebagai antara pemimpin paling kejam dalam sejarah dunia namun seperti manusia lain beliau juga mempunyai beberapa kelemahan.

Hitler sememangnya bermula dari bawah sebelum menjulang nama dalam parti dan kemudiannya memimpin tenteranya dalam Perang Dunia Kedua.

Namun beberapa fakta menarik mengenai beliau menunjukkan sikap dan siapa dirinya yang sebenar.

Beliau ialah seorang yang langsung tidak menggemari sebarang sukan serta langsung tidak pernah bersenam melainkan berjalan kaki di sekitar rumah sekali-sekala.

'Senaman' yang paling biasa dilakukan adalah berjalan mundar-mandir dari penjuru ke penjuru biliknya terutama apabila berhadapan dengan masalah.

Satu perkara yang menarik mengenai Hitler adalah beliau begitu menggemari pertunjukan sarkas.

Hitler akan menjadi begitu teruja apabila melihat pertunjukan sarkas yang bahaya apa lagi jika melibatkan wanita seksi.

Malah dikatakan beliau akan menghantar bunga dan coklat mahal kepada ahli sarkas wanita selain meminta pegawainya membantu mereka dan ahli keluarga jika ditimpa sebarang masalah.

Hitler juga menggemari filem-filem negara lain yang diharamkan kepada penduduk negaranya dan ditonton di bilim peribadinya.

Beliau begitu menggemari filem-filem komedi Amerika Syarikat, lagu dan muzik yang dilantunkan oleh penyanyi berketurunan Gipsi selain gemar menonton berita terutama yang melibatkan dirinya.

Selain itu beliau mempunyai bakat melukis namun agak mengejutkan apabila dikatakan begitu gemar melukis watak-watak kartun Disney.

sumber: Artikel Gelagat kaya dan miskin oleh Hafizahril Hamid, Mingguan Malaysia 2 Disember 2012

Tiada ulasan: